HIGH SCHOOL MUSICAL

salogscene

Manuset ble utviklet og produsert i samarbeid med Masa Mandic og noen andre elever fra valgfaggruppen. I begynnelsen av perioden jobbet vi mye med ulike dramaøvelser, som ikke bare bidro til å gjøre dramatiseringen bra, men til å knytte et sterkt bånd mellom elevene og lærerne fra de ulike trinnene. Skuespill fikk vi også trent oss på da Edvard Bredok (den andre læreren) ga oss ulike oppdrag på å sette opp et kort skuespill av norske, kjente fortellinger som «Piken med svovelstikkene».

Før vi kunne begynne å øve inn skuespillet, var det mye som måtte forberedes. Finne fram kostymer og øve inn sanger med bandet var bare noe av det som måtte gjøres. Vi begynte å øve inn skuespillet på Lambertseter Fritidsklubb i desember. Å få se en ordentlig scene med profesjonelt lys- og lydanlegg ga oss en følelse av at dette kunne bli noe ordentlig bra.

Vi fremførte skuespillet fire ganger, en av dem var en generalprøve for 4. klasse. Ellers hadde vi to forestillinger for elever fra Kastellet, og den siste, største og mest nervepirrende var for foreldre og andre venner. Alle fremføringene gikk bra, og bedre enn forventet!

Vi ser fram til en ny termin med sal og scene!

Iver Hesselberg, Ludvik Høgvard og Gyda Ringstad