Reisebrev fra Frankrike

10. trinn i Frankrike

Fransk 10, Kastellet skole, på utveksling i Cruas, Frankrike, 4. - 11. februar, 2017

Elevene deltar i undervisning i ulike fag, og følger de franske vertselevenes timeplan, med friminutter og varm lunsj hver dag i kantina.

I tillegg har vi vært på flere utflukter. Vi har besøkt fantastiske Chateau de Crignan og sett forhistoriske hulemalerier i Grotte Chauvet. Vi har syklet en del av Via Rôhna, og i dag skal vi besøke kirken i Cruas og gå tur i middelalderbyen.

I morgen skal vi til nærmeste by, Montélimar, og besøke Chateau des Adémar når skoledagen er slutt, før vi skal ha avslutningsfest på skolen med elever, foreldre og lærere.

Alle har lært mye om fransk språk og kultur, fått nye venner og unike opplevelser. Vi ser fram til å motta denne fantastiske gjengen på Kastellet i mars!

Hilsen
Elevene i fransk 10